לגלות את הארץ: טיולים לצפון ולמרכז

מסלול מוצל רמת הגולןבעקבות הקורונה רבים החלו לגלות פינות חמד ברחבי הארץ ולבלות זמן במסלולים המלהיבים בחיק הטבע המקומי. הצפון מרהיב ביופיו ואזור הגולן במיוחד משלב בין תפאורה מהפנטת לאתרי תיירות בכל הסגנונות למטיבי לכת ולמשפחות, למי שמחפש מסעות אופניים, טרקטורונים או הליכה רגלית, פעילויות אקסטרים או תיירות חקלאית וגם במרכז תמצאו אתרי טיול מרתקים באוריינטציה היסטורית. אספנו עבורכם מספר מקומות ששווה להכיר ברמה ובעיר הגדולה:

הבחירה הרטובה – טובלים במים ונהנים מכל רגע

בדרום הגולן מחכה לכם המג’רסה, שמורת טבע נהדרת בה תוכלו ללכת במים המרעננים – הליכה המומלצת בעיקר בעונה החמה או לחילופין עומד לרשותכם מסלול יבש.
ההליכה במים מוצלת ברובה, מאפשרת לדלג בין אבנים, להתענג על פלגי המים ולהגיע בסיום המסלול המהנה והחווייתי לבריכות שכשוך ושחייה – לגונות צלולות תוצרת הטבע.
הכינו את בגדי הים ושימו לב שהשמורה נקראת גם הבטיחה או בקעת בית ציידה.

הבחירה התיירותית – שוצף ועוצמתי – הבניאס

מלך המפלים בצפון הבלתי מעורער הוא הבניאס, כוכב העל של נחל חרמון. זה המקום להרגיש בו את הטבע בשיא עוצמתו במפל בעל הזרימה הגבוהה ביותר מבין הפלים בארץ ישראל ומסביבו בריכת מים צלולה.
אם הגעתם לבניאס וחשקה נפשכם לתצפת לעברו מנקודת מבט נחשקת במיוחד – עמדו במרפסת התצפית, התמסרו למים המתיזים מכל עבר והמשיכו למערה ולטחנת הקמח המפורסמת בשמורה. מוזמנים לגלות גם את הטנק הסורי האגדי באזור הבניאס, בשביל שייקח אתכם מבית הקברות של קיבוץ שניר. המסלול מעט תלול אבל שווה את הירידה ואת ההקפדה על שיווי משקל כי הטנק הסורי המונח הפוך הוא אטרקציה שאסור להחמיץ.

הבחירה הקלילה – הסער שיסעיר אתכם

אם כבר במפלים עסקינן והצפון הוא בהחלט ממלכת המפלים הקסומה – מפל סער בקצה הצפוני של הגולן הוא אחד המפלים המדהימים שתראו כאן.
המקום מתאים גם למשפחות, כיוון שישנה גישה נוחה למפל עשרות מטרים בלבד מהכביש הראשי וסללו כאן שביל הליכה קצר ונוח המונגש גם לבעלי מוגבלויות כך שאפשר לתצפת עליו בנוחות.
אתר מרפסות תצפית ומי שיעדיף וחשקה נפשו בתוספת טיול באזור – שביל הליכה חוצה את המסלול ונמשך בסביבות 30 דקות וכן יש מסלול מאתגר יותר למטיבי לחת שעובר לצד הנחל.
בעונה הקרה עם בוא הגשמים המפל קסום אפילו יותר ואחרי שתצפתם או הלכתם ונהניתם מקרבתו של המפל תוכלו לעצור לשתייה חמה ונשנוש לצד הדרך. סיום נפלא ליום טיול נפלא.

הבחירה הנוסטלגית – עוצרים בתחנה וחוזרים במנהרת הזמן

מתחם התחנה הנוסטלגי בתל אביב, שנושק לשכונת נווה צדק הציורית, מרחק קצר מיפו העתיקה, מול חוף עלמה וגן צ’ארלס קלור הוא זירת בילויים ייחודית שמציגה את ההיסטוריה בדרך חווייתית. קרון נוסעים יקבל את פניכם וכן מסילות הרכבת – המקום שימש בעבר כתחנה ממנה יצאו רכבות לירושלים או הגיעו מעיר הבירה ללב העיר הגדולה ואחרי תהפוכות וגלגולים הפך האזור לסצנת שופינג ובילויים. מסעדות מדוגמות, בתי קפה, בוטיקים וכן מתחם מוסיקה, סדנאות וגלריות – אפשר ליהנות ממלונות אירוח סמוכים לטיילת ולמתחם התחנה או מלון דירות בתל אביב ממש ליד החוף ולהרגיש את הדופק של תל אביב באחת הפנינות הקסומות כמו מתחם זה.

מפת אטרקציות גולניות