סובב אודם- מסלול אופני שטח

משך הטיול

עונות

מסלול אופניים סובב יער אודם

אופי המסלול: המסלול עובר בעיקר בשבילי 4×4 ברמת קושי בינונית. אורך המסלול 21 ק”מ. הרכיבה בסובב היא עם כיוון השעון.

למסלול קיימות שתי מבואות: מבואת אודם, הנמצאת במושב אודם, ומבואת פלס”ר 7 הנמצאת ליד כביש 98, ביער אלרום, בפאתיו הדרומיים של הכפר הדרוזי בוקעתא.

יציאה ממבואת היישוב אודם-

חנייה: מכביש 978 פונים לכביש הגישה למושב אודם. אחרי כ-2 ק”מ מגיעים לצומת הכניסה למושב. פונים ימינה לכיוון היקב ונוסעים מספר עשרות מטרים. יש חנייה בשפע ולידה שלט המבואה המתאר את המסלול.

המסלול:

חוזרים ברכיבה קצרה לצומת הכניסה למושב ופונים ימינה (צפון-צפון-מזרח) לכיוון התל. אחרי 270 מ’ פונים ימינה ורוכבים כ-700 מ’ עד למפגש עם הסובב.

הרכיבה בסובב היא עם כיוון השעון. לאחר זמן מה פוגש המסלול את שביל הגולן, עליו ממשיכים ברכיבה דרומה כ-3 ק”מ במגמת ירידה מעט טכנית, לאורך צדו המזרחי של יער אודם. בסיום הירידה פונה המסלול מזרחה ליער אלרום, ולאחר סיבוב קצר ביער הוא פונה מערבה לחלקו הדרומי והמרתק של יער אודם. ממשיכים ברכיבה של כ-3 ק”מ במגמת ירידה מעט טכנית בנופי יער ייחודיים לעבר ציר היער הראשי. המסלול פונה צפונה לציר היער הראשי – דרך טוף נוחה – עליה רוכבים כ-3.5 ק”מ. חוצים בזהירות את כביש הגישה לאודם, עוקפים משמאל את הרחבת המושב, וממשיכים ברכיבת יער עד סמוך לכביש 978. משם מטפסים בטיפוס אתגרי למרומי הר אודם לנקודת תצפית מרהיבה, ממשיכים מעט ופוגשים את תצפית מחצבת הטוף הנטושה, ויורדים בירידה תלולה חזרה למושב אודם לסיום המסלול.