היסטוריה ומורשת בגולן

נפתח את היום בטיול בשמורת גמלא. כאן יש שילוב נדיר של טבע ונוף עם סיפור אנושי היסטורי מרתק. בגמלא מגוון מסלולים המתאימים לרמות קושי שונות ולמגוון גילאים.

למיטיבי הלכת אנו ממליצים לרדת לסיור בעיר העתיקה המשתרעת על שלוחת הגמל שבין הנחלים גמלא ודליות. בסיור נבקר בבית הכנסת העתיק מתקופת בית המקדש השני, לפני 2000 שנה, במגדל העגול שהיה חלק מביצורי העיר וברובע החשמונאי בו נוכל להבחין במקוואות טהרה. ניתן להמשיך לכיוון הרובע המערבי ובו בית בד מרשים.

למסלול זה מומלץ לבחור בעונה נוחה לטיול. במסלול אין צל והוא כרוך בעליה קשה בחזרה אל החניה.

בימות החורף מומלץ לצעוד בשביל המוביל לתצפית על מפל גמלא שהינו המפל הגבוה בארץ (51 מ’). משך ההליכה- כ40 דקות לכל כיוון.

ניתן לבחור טיול קצר ונינוח יותר (המתאים גם לכיסאות גלגלים ועגלות)- זהו המסלול המעגלי שיוצא מחניית השמורה ומגיע לשתי תצפיות: תצפית אל עבר העיר העתיקה ומצפור הנשרים.

קניון נחל גמלא הוא מקום קינון מושלם עבור הנשר המקראי ולעיתים נוכל להבחין במלך העופות בשמי השמורה.

הכניסה לשמורת גמלא כרוכה בתשלום. חינם לבעלי כרטיס מטמון.

יש להתעדכן בשעות פתיחת השמורה.

לצהריים נמליץ לעצור במוסנזון פודטראק במושב נטור- חומוס משובח. ניתן להתפנק בקפה ומאפה בעין כפית במתחם סטודיו מנדרינה בנטור.

נמשיך בנסיעה דרומה ונעצור בפסל ארבעת הפרצופים שהינו תחנה בשביל אלי כהן, שביל המנציח את פועלו של האיש שלנו בדמשק. הפסל נמצא על כביש 98 בירידות מכיוון מבוא חמה לחמת גדר. הפסל נמצא מימין לכביש בנקודת תצפית לעבר עמק הירדן. הפסל בצורה של ראש אדם הצופה לארבעה כיוונים, ארבעת הפרצופים מסמלים את היכולת של אלי כהן לתפקד כמרגל ולהציג פרצופים שונים. במקום מסבירן קולי.

האמן שיצר את הפסלים בשביל אלי כהן הוא יובל לופן מקיבוץ גינוסר ופרויקט השביל היה פרי יוזמתו של מדריך הטיולים גיל ברנר.

נמשיך בנסיעה לחמת גדר בכביש מפותל ויפה הדורש נסיעה זהירה. נבחין בשלט המפנה לתצפית על גשר אל חמה משמאל לכביש 98. נעלה עם הרכב לכיוון התצפית. מכאן נוכל להבחין בגשר הרוס בערוצו של נהר הירמוך. הגשר היה חלק ממסילת הרכבת החיג’אזית שנבנתה בתקופה העותמאנית. בליל הגשרים, פעולת ראווה שערכו המחתרות כנגד השלטון הבריטי שנערך בלילה שבין ה16 ל17 ביוני 1946 פוצץ הגשר ומאז לא שוקם.

שמורת גמלא | תיירות גולן

אפשר להמשיך לחוויית אתגר וכיף לבחירתכם 

ניתן להישאר ללילה באחד מאתרי הלינה ברחבי הגולן

שתף את המסלול שלך

Facebook
WhatsApp
Email
Print

מפת אטרקציות גולניות

המועדפים
שלך