מים בששון- טיול זרימות

לטיול הזה מומלץ לצאת לאחר כמה ימים של גשם, כשהשמש מציצה לאחר כמה ימים סוערים במיוחד. ננעל מגפיים, נתעטף במעיל, ניקח איתנו מטריה ונצא לדרך.

נפתח את היום במפל קצרין, מפל מים קטן הזורם בעוז לאחר סערות וגשמים. בחודשי החורף מעטרת את סביבות המפל פריחת רקפות יפיפייה. כדי להגיע למפל, ניסע לכיכר זוויתן בקצרין (ווייז). בכיכר זוויתן נפנה לרחוב אוליפנט (על שמו של לורנס אוליפנט מראשוני מגלי הגולן). נחנה את הרכב בסמוך למכינה הקדם צבאית תמיר. נרד בשביל הליכה היורד לנחל קצרין מול המכינה הקדם צבאית עד לנקודת תצפית על המפל.

נמשיך בנסיעה למפל עיט הסמוך למושב אניעם. הביקור במקום כולל הליכה קצרה לתצפית על המפל המרשים בזרימתו במהלך חודשי החורף הגשומים. גשמי החורף מעשירים את מפל עיט במים ואפשר ליהנות גם משלל רקפות ונרקיסים. במפל עצמו ניתן לראות שורה של עמודי משושים מבזלת. שביל נוח ומסודר, היוצא מהחניה מוביל למרפסת תצפית לעבר המפל והנחל.

לפני שנמשיך בטיול הרטוב והמהנה, מומלץ להיכנס לכפר האומנים באניעם- מדרחוב רומנטי ובו בתי מלאכה וגלריותיש גם קפה- קפה לשבט וקפה אומן גלריה. נעצור לצהריים אצל שמעל’ה באניעם- מסעדה חלבית: פסטות, סלטים, מאפים וקפה משובח.

נמשיך בטיול ונרד מהגולן לכיוון הכנרת. ניסע לצומת יהודיה, משם נתקדם בנסיעה איטית של מספר דקות ונעצור לתצפית על הזרם החזק והמרשים של נחל משושים לכנרת. נחל זוויתן המפורסם נשפך אל נחל משושים ומעשיר אותו במים רבים ובזרימה מרשימה.

נמשיך בנסיעה של כמה דקות ונעצור בגשר אריק. נחנה את הרכב ונרד לתצפית אל אזור שפך נהר הירדן לכנרת. מי הירדן שוצפים וקולחים בעוצמה רבה לאחר ימי גשם משמעותיים ואי אפשר שלא להתפעל מהזרימה ומעוצמת הטבע.נחזור הביתה,אולי מעט רטובים וקפואים…אבל מרוצים.

 

 

נוסף בנחל עיט
מפל עיט לימור הולץ

אפשר להמשיך לחוויית אתגר וכיף לבחירתכם 

ניתן להישאר ללילה באחד מאתרי הלינה ברחבי הגולן

שתף את המסלול שלך

Facebook
WhatsApp
Email
Print

מפת אטרקציות גולניות

המועדפים
שלך