מכל טוב הגולן- מהתוצרת המשובחת של הגולן

 

בגולן מגוון גידולים חקלאיים: יין משובח, עדרי בקר, מטעי תפוח ודובדבן. אתם מוזמנים לחוות ולטעום מכל טוב הגולן: מהחקלאי לצלחת.

נפתח את היום בקפה ומאפה במולאן פטיסרי  במושב גבעת יואב. נמשיך לבית הבד טויסטר בגבעת יואב -ביקור במרכז המבקרים, צפיה בסרט על מורשת שמן הזית של משפחת טויסטר לא נוותר על טעימות שמן  ממגוון השמנים המשובחים של הגולן או סרט וטעימות בבית הבד ארץ גשור שבמושב גשור.

נמשיך לבית המלאכה לייצור שופרות קול שופר בגבעת יואב. בסיור נכיר את מגוון סוגי הקרניים ונתחקה אחר המסע המרתק שעוברת קרן פשוטה וגולמית עד הפיכתה לשופר מהודר המפיק צליל.

קפיצה קלה תביא אותנו למרכז המבקרים לימונטו בגבעת יואב . נשמע על גידול הלימון ועל המוצרים המיוחדים שמפיקים ממנו ונצפה בסרט קצר על תהליך הייצור של הלימונצ’לו- מוצר הבית המפורסם של לימונטו. את התוצר המופלא אתם מוזמנים לטעום בעצמכם.

נעצור לצהריים בהנחתום –מאפיית בוטיק הממוקמת בקניון נוף גולן בבני יהודה ,בה תמצאו פיצות ולחמים מחומרי גלם טריים הנאפים בידי קונדוטור או במסעדת פול-בר בגבעת יואב.

נקנח את היום בביקור ברפת הרובוטית באבני איתן לחוויה מוווווצלחת!.  נפתח את הביקור בסרטון קצר “מהחליבה ביד ועד לרובוט שחולב לבד” . נצפה ברובוט החולב ובפרות המחליטות מתי מתאימה להן החליבה, בהגמעת עגלים מבקבוק יונקים, חביצת חמאה בעקבות סיפורים על חריצות והתמדה ושוקולד פרה לקינוח. הסיור מתנהל באולמות ממוזגים ואסתטיים.

בחוות פיטאה הסמוכה לגבעת יואב מתקיימים סיורי ערב, בהם תגלו את הפריחה הלילית של הפיטאה (עונת הפריחה: יולי-נובמבר) או בחווה האקולוגית נטורה במושב נטור המציעה סדנא לגידול פירות יער וטעימות (חודשים מאי-יולי) וסיורי ליקוט המניבים ארוחת שטח טעימה ומזינה (מרץ-אפריל).

 

נהניתם? למה שלא נמשיך לעוד יום טיול חקלאי מרתק ומעורר תיאבון?!

נפתח בסיור במחלבת דיר עזיז בכנף המתחמה בגבינות עיזים משובחות. הביקור כולל סיור בדיר וטעימת גבינות.נמשיך ליקב הבוטיק טרה נובה– לסיור בחדר חביות, טעימה של יינות ושמן זית  או ביקב סקוריה  במושב כנף. קפיצה קלה תביא אותנו לעזיזו –חוות הלבנדר במושב כנף בה נתפעל מפריחת הלבנדר בים של סגול. נלמד על תהליך ייצור שמן הלבנדר ונצפה בסרט.

ניתן לקיים סדנא לאפיית לחמי בוטיק אצל אווה- לשה לחם שירה במושב כנף.

נתארח לארוחה ביתית נעימה ועשירה בשולחן האוכל של מיכל ,או במסעדת הבשרים מושבוצ ברמות, בה תיהנו ממטבח מקומי עונתי ומחוויית Farm to Table אמיתית. תוכלו לרכוש במסעדה תוצרת חקלאית מקומית וטרייה.

אפשר להזמין סיור חקלאי/ קולינרי מודרך שבמהלכו תבקרו במגוון עסקים מקומיים בהדרכתה של שרה מאל הגולן.

 

 

 

אפשר להמשיך לחוויית אתגר וכיף לבחירתכם 

ניתן להישאר ללילה באחד מאתרי הלינה ברחבי הגולן

שתף את המסלול שלך

Facebook
WhatsApp
Email
Print

מפת אטרקציות גולניות

המועדפים
שלך